۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 839192

زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی برای خودش سراسر امتحان الهی و متعاقب آن پیروزی و سربلندی در تاریخ جهان اسلام و برای ملت ما عبرت آموز و مکتب ساز بوده است.

حاج قاسم، مردی مکتب ساز و مردم دار

به گزارش قدس آنلاین با پایان جنگ داغ جاماندن از قافله شهدا در دل بسیاری از مجاهدان جاماند وشوق جهاد و شهادت در دل مومنان ورزمندگان شعله ور باقی ماند و به برکت مکتب متعالی انقلاب این اشتیاق و عطش به نسل جوان هم منتقل شد.

با صدور فرهنگ انفلاب و مقاومت به خارج از مرزهای ایران و بدست آمدن فتوحات فروان استکبار جهانی باهدف تضعیف جبهه مقاومت و محاصره جمهوری اسلامی جریان تروریستی تکفیری داعش را ایجاد کرد و به عراق وسوریه گسیل کرد.

داعش محصول استکبار صهیونیست و وهابیت مورد حمایت رژیم ارتجاع منطقه بود. اساس کار بر ارعاب جنایت کشتار نابودی اماکن متبرکه و شیعیان بود. بدین سان باب جهاد شهادت و دوباره مفتوح گردید و جوانان مسلمان از سراسر جهان اسلام هم داستان شده به دفاع از حریم اهل بیت و حرم آن بزرگوارن پرداختند و سپر محکمی در برابر ام القرای جهان اسلام ایران اسلامی شدند.

خون مجاهدان در هم آمیخت و همدوشی این مجاهدان راه خدا تداعی گر مجاهدان صدر اسلام شد. نقش سردار سلیمانی سید شهدای مقاومت در ارتباط و جلب نظر و اعتماد علما و مراجع اتحاد رزمندگان باملیت مختلف.

طراحی عملیات‌های نظامی گسترده و دقیق مشاوره و تعیین خط حد نظامی برای کسانی که در سالهای نه چندان دور در محور روبروی حاج قاسم بودند و به مقابله می پرداختند همه اینها به برکت خون شهیدان به محبت تبدیل شد. دلها تهی از کینه، با متحد شدن با هم به مبارزه با دشمن واحد پرداختند.

قدرت فرماندهی آن شهید والمقام موجب شد احساس تعلق رزمندگان به گستره میدان نبرد وسعت پیدا کند، از مرز طبیعی و ملی عبور نماید و در مرز دیانت و دینداری استقرار نماید. نقش فرماندهان بزرگ که در کنار او بودند چه در سایر مواضع محور مقاومت نظیر شهید والا مقام عماد مقنیه سید حسن نصرالله حفظ الله تعالی و در عراق و شام مانند ابومهدی مهندس و شاگردان مکتبش همچون شهید حججی بر کسی پوشیده نیست، در آخر هم سرداران بزرگی که حیاتشان موجب بالندگی انقلاب بوده اما از کینه خسم غافل نشدند اما شهادت در معرکه نصیبشان نشد.

اما حاج قاسم در معرکه به دستور اشقیا و با گردن گرفتن خون توسط قاتلان به شهادت رسید. تشییع جنازه محیر العقول محبت فراوان در او در دل مردم و در آخر انتقام سخت که در د ستور کار قرار گرفته و بخش‌هایی از آن به رویت رسیده است.

در این میان شاید ستودنی ترین عمل تکریم بیش از بیش خانواده شهدای حرم اهل البیت باشد که توانستند و صبوری نمودند بر شهادت عزیزانشان که در غربت سر بر دیده تراب نهادند، خداوند رحمت کند حاج قاسم و یارانش را که این بندگان صالح خداوند مانع از دستیابی دشمن به ناموس و شرف مسلمین شدند.

این شهید والا مقام و آسمانی زندگیش برای خودش سراسر امتحان الهی و متعاقب آن پیروزی و سربلندی در تاریخ جهان اسلام و برای ملت ما عبرت آموز و مکتب ساز بوده است.

حاج قاسم سلیمانی آخرین مرحله زندگی را با افتخار و سربلندی پشت سر نهاد. همه از این جهان عبور می کنند اما کیفیت عبور از دنیا و دل کندن از آن متفاوت است و حاج قاسم سلیمانی در اوج شهامت و تاثیر گذاری به لقا الله پیوست. او از هیچ چیز پروا نداشت، نه از دشمن نه از حرف این و آن و نه از تحمل زحمت و مرارت جنگ.

ساعتها نشست با این و آن، ساعتها حرف، ساعتها استدلال، ساعتها مجاب ساختن دیگران به آنچه که مطلوبشان بود برای خودش کار نمی کرد برای دیگران تلاش می نمود، عرق می‌ریخت سر جمع این ها می شود مجاهدت هدف از تشکیل حکومت اسلامی، چیزی بجز حیاط طیبه بشر نیست و در معارف دینی بعنوان هدف متعالی برای انسان در نظر گرفته شده است تحصیل وبدست آوردن سعادت دنیا و رستگاری آخرت را نصیب انسان می گرداند. در طول تاریخ هرجا ندایی برای تشکیل حکومت اسلامی سرداده شده شیاطین برای خاموش نمودن همسو شده اند ودر این روبروی اهمیت جهاد وشهادت به لحاظ دفاع از حریم الهی موضوعیت پیدا می کند .

در کنار انبیا الهی و مصلحان جوامع بشری کسانی بوده اند که علم جهاد را به دوش کشیده اند انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و شهدای فراوانی را چه در ایام انقلاب و چه پس از آن در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تا به امروز و فردا تقدیم نموده و خواهد کرد. بنا به طبیعت موضوع اوج ظهور و بروز این مجاهد تنها در دوران دفاع مقدس بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.